درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

راهنمای تصویری حساب کتاب خرید و فروش فروشگاه با رقم

  • 27 اردیبهشت 1400
راهنمای تصویری حساب کتاب خرید و فروش فروشگاه با رقم

خرید و فروش چه کالایی انجام می دهیم؟

بازار همه روزه در حال تغییر و تحول است. تازه شغل خود را عوض کرده اید؟ یا سال هاست روی کالاهای بخصوصی کار می کنید؟ هیچ فرقی نمی کند. رقم همراه شماست. شما می توانید با کمک رقم هر نوع کالایی که کار می کنید را حساب و کتاب کنید. کالاهای مصرفی مثل سوپرمارکتی، تاریخ انقضایی مثل دارو، ساختمانی مثل شیرآلات و اساسا هر نوع کالایی که در بازار موجود است.

رقم به شما کمک می کند با مشتری ها و تامین کننده های کالایتان براحتی حساب و کتاب انجام دهید و بدون نیاز به هیچ اتلاف زمان و هزینه سریعا به حساب و کتاب خوب ساماندهی کنید.

مشاهده و تمرین این آموزشی که برای شما آماده کرده ایم کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در عوض این ۵ دقیقه، ساعت ها و بلکه روز و هفته ها در زمان حساب و کتاب شما صرفه جویی می شود چون با این راهنما + اپلیکیشن رقم دیگر هیچ وقت به دفترحساب کاغذی باز نخواهید گشت! همین حالا شروع کنید!

حساب و کتاب خرید و فروش را از کجا شروع کنیم؟

مستقیم می رویم سراغ اصل مطلب. با ساختن دفترحساب شروع کنید! دفتر حساب رقم مجموعه ای از تمام افراد مرتبط و مبلغ هایی است که با آن افراد تبادلات مالی انجام می شود

ابتدا فرض کنیم شما یک مغازه پوشاک دارید تا بهتر بتوانیم نشان دهیم چطور می شود حساب و کتاب را در رقم انجام داد. یک مغازه پوشاک با دو دسته از افراد سر و کار دارد.

اول مشتریان و خریداران عمده و خرده پوشاک فروشگاه. این ها افرادی هستند که شما بصورت نقدی، اقساطی و چکی به آنها کالا و اجناس خود را بفروش می رسانید. برای آنها یک دفتر حساب ایجاد کنید و نام آن را اینطوری انتخاب کنید

  • دفترحساب مشتریان فروشگاه پوشاک
ساختن دفتر حساب مشتریان پوشاک

دومین گروه افرادی که با آنها سر و کار دارید فروشندگان، عمده فروشان و تامین کننده های کالا (برای مثال: پوشاک) هستند. این ها افرادی هستند که شما بصورت نقدی، اقساطی و چکی از آنها کالا و اجناس خود را خریداری می کنید تا بمشتریان خود بفروشید. برای آنها هم یک دفتر حساب ایجاد کنید و نام آن را به این صورت انتخاب کنید:

  • دفترحساب فروشندگان پوشاک

با مشتری ها و خریداران چطور حساب و کتاب کنیم؟

حالا شما می توانید یک قدم به حساب و کتاب الکترونیکی نزدیک تر شوید. در قدم بعدی افراد هر دفتر حساب را به همان دفتر حساب اضافه کنید.

ابتدا دفترحساب مشتریان فروشگاه پوشاک نظر را باز کنید. سپس دکمه افزودن مشتری را فشار دهید.

در ادامه شماره مشتری را وارد کنید یا از دفتر تلفن گوشی انتخاب کنید. اضافه کردن شماره به شما کمک می کند که بتوانید از طریق سیستم رقم حساب و کتاب آنها را به صورت رایگان و اتوماتیک اطلاع رسانی کنید

افزودن مشتری به دفترحساب

فرقی نمی کند چند تا مشتری داشته باشید. همه آنها را در رقم وارد کنید و حساب و کتاب را با آنها الکترونیکی انجام بدهید

با عمده فروشان و تامین کننده ها چطور حساب کتاب کنیم؟

تا اینجای کار تمام مشتری های شما در رقم هستند. همه این ها چقدر زمان از شما گرفته؟ با توجه به اینکه معمولا تامین کننده ها تعدادشون از مشتری ها کمتر است اضافه کردن تامین کننده ها به رقم کمتر از نصف زمان قبلی زمان می گیرد!

حالا دفترحساب فروشندگان پوشاک را باز کنید. و مشابه مرحله قبل دکمه افزودن مشتری را فشار دهید و با این تفاوت که اینبار کافی است اسم و شماره تامین کننده را وارد کرده و شخص را به دفتر حساب اضافه کنید

این کار را تا آنجا ادامه بدهید که تمام تامین کننده هایتان وارد شود.

چطور خرید و فروش ها را برای هر شخص وارد کنیم؟

طلب ها و بدهی ها

چیزی نمانده تا الکترونیکی شدن تمام حساب و کتاب ها! حالا که دفترحساب های هر کار را ساختید و اشخاص را به هر کدام اضافه کرده اید وقت آن رسیده که طلب هایی که از هر شخص دارید را برایش وارد کنید و تاریخ بزنید.

طلب ها مبلغ هایی هستند که توسط شما به شخص مورد نظر داده شده! پس ابتدا صفحه شخص مورد نظر را باز کنید. سپس دکمه دادید که به رنگ قرمز است را فشار دهید.

بدهی ها مبلغ هایی هستند که توسط شما از شخص مورد نظر گرفته شده است! حالا که صفحه شخص مورد نظر جلوی شماست می توانید برای درج بدهی دکمه گرفتید که به رنگ سبز می باشد را فشار دهید

در صفحه ای که باز شده مبلغ طلب را با کمک ماشین حساب رقم درج کنید. در کادر شرح برای خودتان یادداشت کنید که این طلب بابت چه چیزی است.

وارد کردن مبلغ و شرح طلب فروشگاه در دفترحساب

زیر کادر شرح یک تاریخ نوشته شده است. این تاریخ بصورت پیش فرض تاریخ روز را نمایش می دهد. ممکن است طلب جدیدی که ثبت می کنید مربوط به گذشته باشد یا حتی در آینده! با کمک این انتخاب کننده می توانید تاریخ پیش فرض را از امروز به هر روز و ماهی که می خواهید تغییر دهید تا بعدا این مبلغ طبق تاریخ مرتبط سازی شود

وارد کردن تاریخ طلب در دفترحساب

در روبروی انتخاب کننده تاریخ یک دکمه قرار گرفته است که به شما کمک می کند تصاویر ضمیمه کنید. این تصاویر می تواند از گالری یا دوربین گوشی وارد شود. در صورتی که مستنداتی از مبلغ طلب در اختیار دارید: مثلا تصویر کالا، فاکتور، سند، چک و... با کمک ابزار تصویر آنرا به مبلغ ضمیمه کنید. سپس دکمه ثبت را فشار دهید

چطور به شخص مورد نظر درباره مانده حساب اطلاع رسانی کنیم؟

دیگر نیازی نیست برای هر ارسال یا دریافت به شخصی با او تماس بگیرید! در صورتی که شماره تلفن شخص را وارد رقم کرده باشید در مرحله ثبت رقم از شما برای ارسال پیامک سیستمی اجازه می گیرد.

ارسال پیامک سیستمی اطلاع رسانی برای بدهکار با رقم

پیامک سیستمی حاوی اطلاعات مبلغ طلب یا بدهی و شرح آن مبلغ می باشد. با کمک این قابلیت طرف حساب مطلع می شود که مانده حسابی کلی که با شما دارد چقدر است و دیگر نیازی نیست که با او تماس بگیرید تا به او یادآوری کنید

چطور صورت حساب مبالغ را با دیگران اشتراک گذاری کنیم؟

تا اینجا یادگرفتید که چطور دفترحساب مشتریان و فروشندگان را ایجاد کنید و مبالغ طلب و بدهی را برای هر طرف حساب ثبت کنید. چیزی نمانده تا پایان آموزش کاربردی تصویری حساب و کتاب فروشگاه با رقم.

حالا که طلب ها و بدهی هایتان سر و سامان گرفته است شما نیاز پیدا می کنید که از طلب و بدهی های طرف حساب صورت حساب بگیرید و با خودش با اشتراک بگذارید یا از آن نسخه چاپی تهیه کنید. هیچ نگران نباشید! برای این کار ما شما را به هیچ کجای دیگری حواله نمی دهیم. نه به اکسل نیاز پیدا خواهید کرد نه نرم افزار های پیچیده حسابداری دیگر.

هر گاه بخواهید از مبالغ تبادل شده با طرف حساب صورت حساب تهیه کنید کافی است دکمه گزارش را فشار بدهید. سپس تاریخ ابتدا و انتهای فایل گزارش را انتخاب کنید.

دانلود گزارش پی دی اف صورت حساب

سیستم بصورت پیش فرض به شما تاریخ پیشنهاد می دهد

بعد از انتخاب تاریخ ابتدا و انتهای گزارش با فشار دادن دریافت گزارش یا اشتراک گذاری یک فایل پی دی اف شکیل و مرتب و حساب شده در اختیار شما قرار می گیرد که اگر بخواهید می توانید آنرا چاپ کنید یا با طرف حساب به اشتراک بگذارید و تمام!

حساب و کتاب با رقم! شما فقط کاسبی کنید!

دیدید حساب کتاب الکترونیکی برای فروشگاه چقدر آسان است؟ رقم این امکانات را در اختیار شما می گذارد تا خیالتان از بابت حساب و کتاب کردن کاملا آسوده شود. تلاش ما همین است که شما فقط به شغل خود بپردازید و سعی کنید کسب و کار فروشگاهی خود را گسترش بدهید و در زمان و هزینه برای حساب و کتاب هایتان تا حد امکان صرفه جویی کنید

درباره نحوه حساب و کتاب کردن فروشگاه هر سوالی به ذهنتان می رسید همینجا در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا پاسخ بدهیم.

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم